יום ראשון, 18 בספטמבר 2011

היכן להשקיע בברלין

מדוע כדאי להשקיע בברלין, כבר כתבתי בבלוג לפני מספר שבועות. עכשיו אני מתכנן לבדוק היכן להשקיע  לא כל השקעה בברלין בהכרח תצדיק את עצמה. במשך הזמן אבדוק מספר שכונות ומספר פרויקטים ואדווח לכם. נתחיל בוודינג.
שכונת וודינג שויכה מנהלית לפני כעשר שנים לרובע מיטה היוקרתי.  הכוונה הייתה לשפר את תדמיתה ולהעלות את רמת האוכלוסייה. בפועל, האיחוד כמעט לא השפיע. מה שכן שינה את אופייה ותדמיתה של השכונה  הוא עליית מחירי הדיור בשאר חלקי העיר.
במיטה, בפרנצלאורברג,  בפרידריכסהיין  ובקרויצברג, המחירים עלו, הצעירים לא יכלו לשלם את דמי השכירות והחלו לחפש אלטרנטיבה שפויה.  בשל קרבתו למיטה היווה רובע וודינג הזדמנות מצוינת. אכן היום, בייחוד בחלקים הדרומיים הקרובים למיטה, המחירים עלו, רמת האוכלוסייה השתפרה ונפתחו גלריות ובתי קפה טרנדיים.
גם הישראלים לא הדירו רגליהם מוודינג, הם הרי הראשונים לאתר הזדמנויות השקעה (ראה מקרה  פרידריכסהיין). את חברת אינספיריישין, המתמחה בהשקעות בברלין, אני מכיר מספר שנים, הם קונים בנינים שלמים, במקומות אשר הם מאמינים בהם ומוכרים אותם למשקיעים. חבר שקנה דרכם דירה בפרידריכסהיין היה מאד מרוצה וסיפר לי שערך הנכס עלה ב 35% (יכול להית שהוא קצת מגזים- לא דנים אדם בעת שמחתו).
אנשי אנספריישין מספרים לי שהפרויטים הבאים שלהם הם במואביט, טירגארטן, ועוד. אשמח לעזור, פנו אלי במייל
* ההמלצות שלי מבוססות על תחושותי והתרשמויותי, אינני איש מקצוע בנד"לן וכל העומד להשקיע חייב לבדוק היטב בעצמו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה