יום שבת, 24 בנובמבר 2012

קפה אינשטיין המקורי

קיימים בברלין מספר סניפים של קפה איינשטיין, יש סניף בפרידיכשטראסה, סניף בקודאם, סניף בקה,דה.וו. , באונטר דן לינדן ועוד. כולם איכותיים וקצת יקרים. קפה איינשטיין  המקורי נמצא משנת 1920 בקורפרסטנשטראסה 58  לא הרחק מהקודאם (קיצור של קורפרסטנדאם). בית קפה איינשטיין נאמן למושג בית. בבית בודד עם גינה מרהיבה שוכן אחד מבתי הקפה המקסימים של ברלין, מזכיר לי את קפה עטרה בירושלים בשנות החמישים, או לחלופין את בתי הקפה של דיזנגוף בשנות השישים. אוירה של אירופה בשנות העשרים והשלושים: אולמות רחבים ומהודרים, ריהוט עתיק, מלצרים ומלצריות שכבר ידעו ימים יפים מאלו אך נותנים שרות מקצועי ולא חברמני כנהוג היום במקומותינו. הקפה האיכותי נטחן במקום, קפוצ'ינו משובח במחיר 3.5 יורו. אכלנו שטרודל תפוחים ( 5.8 יורו) שאומרים שהוא הטוב בברלין. יהיה זה סיכון לקבוע כך,  אך הוא היה נפלא.

4 תגובות:

  1. נשמע מעולה. אני מתכננת בקרוב ביקור על המפה של ברלין ואין לי ספק שאני הולכת לנחות בבית הקפה. קנית אותי עם הריהוט העתיק והשטרודל.

    השבמחק
  2. אכלנו באיינשטין אלכסנדרפלאץ שטרודל שנראה שמישהו כבר אכל אותו קודם אם זה השטרודל הטוב אז כנראה שפיספסתי משהו.

    השבמחק
  3. מצטער על האכזבה, אני מעולם לא אכלתי בסניף אלכסנדרפלאץ. מדי פעם אני נכנס לסניף המקורי. אף פעם לא התאכזבתי מאיכות האוכל. העיצוב המדהים והשרות. אם כי בפעם האחרונה חשבתי שהמחירים עלו מעל המקובל בברלין.

    השבמחק