יום ראשון, 5 ביוני 2022

מרכז קינדל לאמנות עכשווית

 

מזה כ15 שנה אני חורש את ברלין, מתמקד באומנות עכשווית. מודה שלא הכרתי את קינדל מרכז לאומנות עכשווית בנויקלן.  מאז 2016, מרכז KINDL - לאמנות עכשווית מציג תערוכות מתחלפות של אמנות עכשווית בינלאומית. בנוסף לציור, פיסול, מיצב ומיצג, מצגות סרטים ווידאו. ה-KINDL רואה את עצמו כמקום להפקה ולדיון באמנות העכשווית וגם מגיב להתפתחויות אמנותיות עדכניות יותר.

כפי שרובכם יודעים קינדל הוא מותג הבירה הידוע בברלין , אכן מדובר במבשלת בירה לשעבר, נבנתה בשנות העשרים של המאה הקודמת ע"י האדריכלים הנס קלאוס וריכארד שפקה, במבשלה היו 6 דודי בישול  ענקיים מנחושת  הגדולים מסוגם באירופה. במלחמת העולם השנייה המבנה נהרס בחלקו ושופץ בשנות החמישים בניצוחו של הארכיטקט  גרהרד פרישה. לא הצלחתי למצוא מה היה בגורלו של המבנה עד שבשנות 2011 זוג הפילנתרופים סלומה גריזארד וברוקהרד פארנהולט לקחו את המבנה תחת חסותם כמרכז לאומנות עכשווית.  האולם הראשי ענק עם תקרה בגובה של כ -20 מטר, שני אולם תערוכות למעלה ואולם הדודים שהוסב למסעדה.

התערוכה באולם הגדול של אלכסנדרה בירקן ירדה.  בתערוכות הקבוצתיות עבודות מעניינות, ראו תמונות. גם המסעדה הייתה סגורה, הורשתי להכנס לצלם.





 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה