בדרכה ממזרח ברלין למערבה ה-U1 עוצרת בתחנת גלייסדריאקה,Gleisdrieck עוברת מעל הפארק, מעל רחוב דנביץ Dennewitzstrasse ונכנסת לתוך בניין מגורים. הרכבת יוצאת
מהבניין ויורדת לתוך מנהרה שמביאה אותה, 20 מטר עומק, לתחנת קורפרסטנשטראסה.Kurfurstenstrasse הקו נחנך בשנת 1926 כשנדרש מעבר
מהיר בין מזרח ברלין ומערבה עקב ריבוי הנוסעים בקו הדרומי. בשעת הבנייה חברת
הרכבות קנתה את הדירות הרלוונטיות והשתדלה לבצע את הפרויקט במינימום רעש. כיום
הרכבת עוברת בתוך מנהרה כפולה שבין דפנותיה נמצא חומר בידוד אקוסטי. התופעה המוזרה
תפסה את עיניהם של ציירים וצלמים. שלטי הסבר בפינת דנבייצשטראסה וקורפרסטנשטראסה
מציגים מספר עבודות.
כל פעם שאני עובר במקום אני תוהה מה עובר על הדיירים בבניין ונזכר בסיפורו המקסים של נחום גוטמן, "ביאטריצ'ה", שבו מספר גוטמן על
מגוריו בפריס בבית שמעליו עוברת הרכבת כל שתי דקות. כיצד הגיע גוטמן דווקא לדירה
זו? אם לא קראתם או אינם זוכרים, קראו את "ביאטריצ'ה או מעשה שתחילתו חמור
וסופו ארי דורס". הוצאת עם עובד.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה