התחבורה בברלין היא מהיעילות בעולם, למרות שהברלינאים מתלוננים ש"זה לא מה שהיה פעם". בברלין פועלות שלוש מערכות של קווי רכבת האסבאן SBahn האובאן UBahn והטראם. שלושת המערכות מסונכרנות ביניהם והכרטיס תקף לשלושת המערכות וגם לקווי האוטובוס.
את הכרטיסים יש לקנות באוטומטים הנמצאים בכל תחנת רכבת תחתית או בקיוסקים ברכבת. אני נוהג לקנות כבר בשדה התעופה לכל תקופת שהייתי בעיר. הנוסעים נדרשים להחתים הכרטיס באוטומט שנמצא בכל תחנה ולאחר מכן לא ידרשו להציגו. ביקורות פתע נערכות מדי פעם בתחתית ע"י פקחים ללא מדים, אם נתפסתם ללא כרטיס תקף- תשלמו ובגדול.
האובהן UBahn קיצור של Untergrundbahn היא אכן ברובה רכבת תחתית והיא מגיעה מהמרכז לכל מקום בפרברים. בנוסף היא מקשרת את כל מרכז העיר ברשת צפופה. כישראלים, שהרכבת העירונית הראשונה החלה לפעול אצלנו בימים אלו, אנו מאד מתרשמים. יש לזכור שהאובהן קימת משנת 1900! קו חדש שנחנך לפני כשנתיים הוא הקו הקצר U55 אשר מחבר את שער ברנדנבורג עם התחנה המרכזית, זהו קו מודרני ומפואר, שווה ביקור, למרות שהמהלך בין שני התחנות הוא כ-10 דקות. העיצוב והרוחב מרשימים, יש 3 תחנות שכל אחת מהן משמעותית, היסטורית וחברתית: שער ברנדנבורג, הבונדסטאג וההאופטבהנהוף. קירות מנהרות הרכבת הם מוזיאון לתולדות ברלין. בקו הקצר הושקעו מיליוני אירו וחלק מהברלינאים מקפקפים בנחיצותו, בעיר שמשוועת למקומות עבודה.
האסבהן SBahnברובה מעל הקרקע היא מגיעה רחוק יותר לפרברים ואפילו יוצאת מתחום העיר ברלין למחוז ברנדנבורג לדוגמא היא מגיעה לפוטסדאם. , האסבהן גם מגיעה לשדה התעופה בשנופלד , אם כי הנוסעים נאלצים ללכת ברגל במעבר כ- 900 מטר. לאסבהן קו מעגלי שעותף את כל העיר. מעניין שלמרות ששתי המערכות פועלות בתיאום מלא, הם מופעלות ע"י חברות שונות, קרה לי פעם שהייתי בברלין והייתה שביתה באסבהן כמובן שזה השפיע על כלל התחבורה בברלין.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה