יום שבת, 5 ביולי 2014

אי ווי ווי תערוכה נסגרת

כתבתי לא פעם על מרטין גרופיוס באו, הפעם הלכתי לראות את התערוכה שהיא שיחת העיר, תערוכתו של האמן הסיני העכשווי איי וויווי,Ai Weiwei  בקיצור איי. האמן הסיני המפורסם.

איי נולד ב1957 בביג'ינג  ועיקר פעילותו האמנותית החלה בשנות התשעים. בשנים האחרונות הוא משמיע דעות נחרצות בעניין זכויות האדם בסין. איי היה שותף בתכנון האצטדיון האולימפי הסיני של אולמפיידת 2008, השתתף בתערוכות חשובות ברחבי העולם וזכה בהכרה ובפרסים. במקביל הוא זוכה ליחס מחפיר מצד שלטונות סין שכולל מאסרים, מעצרי בית, צווי הריסה לסטודיו שלו בבייג'ינג ואין ספור התנכלויות. אך לא אדם כאיי יירתע והוא הכין בסטודיו שלו תערוכה רבת היקף במיוחד למרטין גרופיוס באו. התערוכה משתרעת על פני 18 אולמות קומת הכניסה והמבואה. התערוכה המרשימה והמעניינת היא לא פשוטה, כל מוצג מעביר מסר פוליטי חברתי על הקורה בסין ובעולם בכלל, רצוי להקדיש זמן ולקרוא את הטקסט שמלווה כל תצוגה, אז האלמנטים המרשימים כשלעצמם, מקבלים משמעות.





בימים אלו מוצגת תערוכה על דוויד בואי שמושכת אלפי מבקרים,  עקב כך הוארכו שעות הפתיחה והם פתוחים יום יום מעשר בבוקר עד שמונה בערב.התערוכה כנראה עשויה תוך כדי שימוש באמצעי המחשה העכשוויים ביותר וזוכה לתגובות נלהבות. רצוי להזמין כרטיסים מראש. אני מתכונן לבקר בתערוכה בימים הקרובים ואדווח לכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה