יום רביעי, 30 ביולי 2014

ישראלים בברלין וחקלאות אורבאנית

infarm berlin
אין-פארם Infarm : חקלאות אורבנית, הוא מיזם מדהים של שלושה ישראלים, האחים ארז וגיא גלונסקה ואסנת מיכאלי לגידול ירקות בתוך הבית, המשרד, לובי של מלון, מסעדה, או בכל מבנה אחר שתרצו. בלי אדמה ובלי שמש – ותוך ראיה למרחוק של הבעיות הגדולות העומדות בפני האנושות עם הצטמצמות שטחים ראויים לחקלאות עקב בעיות שונות (זיהום קרקעות, סחף מסיבי של אדמות כתוצאה משטפונות). ארז וגיא יצרו את Infarm  כדי שכל אחד יוכל לגדל לעצמו את הירקות האורגניים שלו. הם התחילו בגידול בזיליקום ושאר עשבים בבית הוריהם בישראל, ועד מהרה הבית עלה על גדותיו בירוק ולא יכול היה להכיל את שפע העשבים. ההמשך- בברלין, בהאנגר ענק שהפך לגן עדן ירוק- ב Glogauerstrasse 6 , היינו שם לפני שבוע באירוע שערכו השלושה במסגרת פסטיבל הייטק מקומי- הם הציגו את מדפי הגידולים שלהם, וכיבדו את האורחים באוכל אורגני, שהוגש בכלים מתכלים. לא רק ידידותי לסביבה- גם אסתטי ומרהיב עין. מהשבוע הבא- פתוח לקהל כל יום, בית קפה מקסים מחכה לכם שם.
השבוע הוצג ה Infarm  שוב, באירוע שנערך בלובי הכניסה המהודר של מרצדס בנץ ב  Muhlenstrasse , הקימה האמנית האוסטרלית רובי ברבר (Ruby Barber ) יחד עם סטסי אלכסנדר קנט (העובד תחת השם(Kentholtz  גם הוא  במקור מסידני  אוסטרליה, מעין חממה שבה הוצגו הצמחים והעשבים של אינפארם. החממה הוקמה משאריות עץ: חלונות, דלתות, רצפות עץ ישנות שעשו כבר את שלהן. בתוך אולם הכניסה הענק המודרני של מרצדס בנץ – כשאנשי עסקים בלבוש רשמי משיקים כוסות יין, החממה עם הצמחים הייתה אכן מעין גן עדן קטן.

את הגנים הביתיים של אינפארם אפשר לראות גם ב Bikini beach   ליד ה Zoo, שם הוקם גן תלוי על מדפים - בתוך מסעדת המלון. בעתיד- תוכלו לגדל ירקות בתוך המקלחת הביתית שלכם, תוך ניצול מירבי של מי האמבטיה הניתזים בזמן המקלחת, ועוד.      photos- Ines Hoehne
אינפארם בלובי של מרצדס

berlin infarm catering


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה