יום רביעי, 30 ביולי 2014

געגועים לא.מ. פורסטר

שתי חנויות ספרים נוספות נמצאו כראויות לביקור: מדובר על חנויות יד שניה לספרים באנגלית, עבור התייר הישראלי הממוצע, שיצא מהארץ וחומר הקריאה שהביא איתו לחופשה אזל. האחת ב goethestr. 69 בשרלוטנבורג ובה שני חדרים עמוסים לעייפה. מלבד ספרו החדש של יו נסבו Police שהציץ כבר בחלון הראווה, קשה למצוא שם הרבה, אלא אם כן נכנסים לחדר הפנימי, למדור הקטנטן של דרמה ושירה. מצאנו שם אוסף מחזות קצרים של ג'ון גולסוורתי, שהוצא לאור בלייפציג, באנגלית, ב 1935 ! על השער מצוין בפירוש: not to be introduced into the British Empire or U.S.A. . החנות מנוהלת על ידי בחור אנגלי. כששמע שבאנו מישראל מיהר מיד לשטוח את גרסתו למצב. 
החנות השנייה, Another Country נמצאת ב   riemannstrasse 7 בקרויצברג, גדולה יותר, ומשמשת גם כמעין ספריה. בהחזירך את הספר שקנית, אם תיקח ספר חדש תחויב רק ב 1.50 יורו. הגענו לשם לפנות ערב, אחרי 20.30 והחנות עדיין היתה פתוחה רק מפני שבחוץ ישבה חבורה לא קטנה של חוג לכתיבה יוצרת.

ביקרנו שוב בסניף של and Sons  Shakespeare  בפרנצלאורברג. אכזבה קלילה נרשמה- לעומת הרושם הסוחף של הביקור הראשון שם. נדמה היה שהיצע ספרי הילדים המובחרים שהיה שם בפעם הקודמת פחת. אבל אין מה לדאוג- החנות עדיין מקסימה, מעין סלון פרטי שבו פינות ישיבה עם רהיטי רטרו, אפשר גם לקבל קפה ועוגיות, וכד מים עם כוסות עומד ממש ליד הכניסה - מצרך מבוקש בברלין שבה הקיץ הולך ונעשה חם ולח, ובבתי קפה צריך ממש לבקש במפורש: מי ברז -בגרמנית לייטונגוואסר, אם רוצים לקבל מים ולא לשלם עליהם. חיפשנו ספרים של פורסטר ואין להם! לעומת זאת חיפשו במהירות במחשב והודיעו שהספרים המבוקשים נמצאים בסניף שלהם ב Warshauerstrasse 79 למחרת מיהרנו לשם- חנות מופלאה. נכון שהיצע ספרי יד שנייה קטן יחסית, אבל עדיין- Where Angels Fear to Tread  נמכר במחיר של 8.50 יורו (כ 40 ₪), חצי ממחירו של ספר בארץ. רכשנו מיד גם עותק חדש של "העצם המופלאה" (The Amazing Bone) של ויליאם סטייג במקום העותק הישן שלנו שנמרט ונקרע בידי שני דורות של קוראים. רק 7.75 יורו! החנות היא גם מאפיה ובית קפה כלומר מבחינה קולינרית עולה בהרבה על הסניף בפרנץלאורברג. מקסים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה