יום שישי, 9 בדצמבר 2011

פרנצלאורברג, ברלין במיטבה


הפעם בחרתי להתאכסן בפרנצלאורברג, להיות במרכז העניינים. הברלינאים מתלוננים שהשכונה הפכה ממקום צעיר ופריקי למרכז למשפחות בורגניות עם ילדים קטנים. אכן הרבה גני ילדים והרבה הורים צעירים עם עגלות אך עדין שכונה נחמדה וססגונית. אני הזמנתי חדר בהוסטל מיינינגר*, Meininger מקום נחמד המשמש בעיקר צעירים, אך גם תיירים לא עשירים ואנשי עסקים לא בזבזנים, מתאכסנים במקום. המיקום מעולה, מספר מטרים מהאובאן של זנפלדשטראסה U2 . המחיר סביר בהחלט (שילמתי 145 יורו ל - 4 לילות) החדרים גדולים ונוחים, שירותים ומקלחת קטנים אך נוחים וחדישים. בקיצור דיל טוב מאד למי שלא מחפש לובי מפואר. ארוחת הבוקר לא כלולה, היא עולה 4.5 יורו ולדעתי לא מוצלחת בעליל. כל שעליכם לעשות הוא לחצות את הכביש. מולכם, בית קפה איטלקי, קארלה, הקפה ארומאטי וחזק, כריכים מושקעים. אכלתי כריך מוצארלה עם ארטישוק. ארוחות בוקר איכותיות במחיר סביר. שלא תגידו שלא הזהרתי אתכם.
ממש ליד הקפה, שוקולדוויג,  Chocoladwig חנות,  או יותר נכון מפעל בוטיק לשוקולד, השייך לאחים לאדוויג. הם מיצרים במקום כל מיני  שוקולדים ופרלינים בטעמים אקזוטיים אך גם שוקולדים סטנדרטיים ואיכותיים. במקום אפשר לקבל גם קפה. אפשר לאכול במקום ולקחת הביתה, הבאתי לארץ כמה חפיסות והם זכו לתשבחות.
כמה אנשים שאלו אותי על מסעדות דגים בברלין, האמת שעוד לא ניסיתי את מסעדות הדגים האיכותיות  והיוקרתיות וחזרתי שוב לפיש-פאבריקFischfabrik  בדנצינגרשטראסה  24 Danzigerstrasse דגים טריים על הגריל, פיש אנד צ'פס, וכל שאר מעדני הדגים, כמה שולחנות גבוהים, קצת מקום בחוץ, אוירה לא פורמאלית ומחירים נוחים, מומלץ לצהריים. פתוח עד 22.00 .

*לרשת מיננגר מספר מלונות-הוסטילים באירופה כולל אחד בברלין בתחנה המרכזית Hauptbahnhof

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה