יום שישי, 1 ביוני 2012

הגלריה הברלינאית, Berlinische Galerie


לא רחוק מהמוזיאון היהודי הבומבסטי והמרשים שוכנת ה"גלריה הברלינאית" שהיא בעצם מוזיאון קטן המתמקד באומנות עכשווית, צילום וארכיטקטורה. בדיוק בגודל הנכון, לא מעייפת בגודש המוצגים. הגלריה מציגה עכשיו שני תערוכות ומיצג קולנועי.  Alte Jakobstrasse 128

המיצג הוא מעיין קולאז' קולנועי שעשה קונרד מוהה לזכר אביו, השחקן המפורסם אולריך מוהה, רבים מאיתנו מכירם אותו מהסרט "חיים של אחרים" שהוקרן בארץ וזכה להצלחה רבה. אולריך נפטר במפתיע  ב2007  ובנו מנסה להציג לו שאלות שלא הספיק להציג בחייו באמצעות ראיון דמיוני המורכב מקטעים מסרטיו. לצערי ההקרנה הסתיימה בימים אלו.

בתערוכה המרכזית והמרשימה שתי עבודות של מיכאל זיילשטורפר. עבודה אחת היא עבודת וידאו הנקראת היער השחור ומתארת מיצג שנעשה ביער השחור ע"י מיכאל. העבודה השנייה ממלאה את כל חלל הכניסה, עצים  או ענפים גדולים אשר נתלו הפוכים, מסתובבים  ומותירים רישומם על רצפת הגלריה.

 

מיכאל זיילשטורפר הוא אמן ברלינאי יליד 1979 שהספיק לעשות לא מעט תערוכות יחיד ברחבי גרמניה ובכל העולם, ניו יורק, מילאנו,זלצבורג ועוד. ועשרות תערוכות קבוצתיות בעולם. תערוכה נוספת לא פחות מרשימה היא של הצלם בוריס מיכאלוב, יליד אוקראינה 1938 . מיכאלוב מיטיב לתאר את רוסיה הקומוניסטית בעליבותה. גם תערוכה זו נסגרת בימים אלו. חובבי הצילום התעודי מוזמנים להתרשם מהצילומים המטלטלים של הצלם באתר של גלריה סאצ'י


הקפיטריה-מעוצבת בסנגנון עכשווי מתאים לגלריה, לא פסגת הקולינריה הברלינאית וגם לא זול-(מילקשייק עלה 3.5 יורו) ובכל זאת- נחמד!.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה