יום שבת, 16 ביוני 2012

מרטין גרופיוס באו- אמנות עכשווית


מרטין גרופיוס באו, מבנה מרשים הנמצא במיטה ליד  מוזיאון "הטופוגרפיה של הטרור". מרטין גרופיוס, הארכיטקט שבנה את המבנה המרשים ב1881, הוא דודו של וולטר גרופיוס מאושיות הבאוהאוס, הבניין נהרס ברובו במלחמה ושופץ כמה פעמים עד שהיגיע למצבו העכשווי  ב-1999. בכל פעם שאני מגיע לברלין אני משתדל לבקר במקום תמיד מוצגות שם תערוכות רבות היקף ומעניינות, זכורות לי לטובה התערוכה הענקית   של אליאסון, תערוכת הצילומים של אנדרי קרטס  ושני התערוכות שנסגרות עוד מעט.
התערוכה האחת על הקשר בין אמנות ועיתונות, מציגה מבחר גדול של עבודות דו ותלת מימד הקשורות למדיה, או לחלופין עשויות מעיתונים או מגנזים, אותי הרשימה עבודה של גוסטב מצגר, אמן גרמני יליד  1925, העבודה אייכמן והמלאך, שוכנת באולם גדול אשר במרכזו תא זכוכית, מימינו מתקן לאריזת עיתונים ומאחוריו קיר שלם עשוי מחבילות עיתונים, ללא ספק עבודה מעוררת מחשבה. בהמשך מגוון עבודות של אמנים ידועים וידועים פחות האמורות לאמור משהו על העיתונות או לחלופין עשויות מעיתונים, התערוכה נסגרת בימים אלו , שווה צפייה.
תערוכת קונספט נוספת אשר הספקנו לראות לפני שנסגרה היא " אומנות בלוס אנג'לס 1950-1980" בתערוכה ראינו  עבודות מרשימות של אד ראושה, דוויד הוקני ודניס הופר. אגב דניס הופר, בספטמבר תפתח במרטין גרופיוס באו  תערוכה של צילומים של האומן ההיפר-ריאליסטי , אשר לא הוצגו מעולם באירופה ובארה"ב רק פעם אחת, מדובר באוסף של צילומים אשר נגנז והתגלה רק לאחר מותו של האמן.
הקפיטריה מתחלקת בקיץ לשני חלקים, חלק אחד בלובי מימין והחלק השני בגן, בצדו הצפוני של המבנה. ישבנו בגן שתינו קפוצ'ינו טוב ( 2.4 אירו) אכלנו קירש-טורט מעולה ( 2.8 אירו) הגן שקט ולא שומעים את המוני התיירים מעבר לפינה, מקום אידיאלי לתפוס שלווה לא רחוק מהפוטסדאמר פלאץ.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה