יום שבת, 16 במרץ 2013

דרוג של שוק הנדל"ן ב 27 ערים אירופאיות מציב את ברלין ומינכן בראש הטבלה

  Europe Emerging Trends כתב עט הסוקר את שוקי הנדל"ן האירופאים, מגמות פיתוח, מימון נדל"ני, שווקים עיקריים, אזורים אורבאניים ושאר נושאים הקשורים לנדל"ן באירופה. מייצג קונסנזוס של תחזית לעתיד ומשקף דעתם של מומחי תעשיה, משקיעים ויועצים, בגליון 9 ניתח את שוקי הנדל"ן ב 27 ערים אירופאיות עיקריות ודרג אותן בהתאם לתחזית ההשקעות המסתמנת מסקר שנתי עכשווי. המספר בסוגריים הוא הדרוג של העיר ל - 2013. להלן תרגום של המאמר(עמוד 30) :

מינכן (1)

לא מפתיע שעיר בגרמניה- מינכן- עומדת בראש הרשימה, במקומה של איסטנבול שהחזיקה בראש עד כה. משקיעים המחפשים השקעה יציבה מוצאים אותה כמתאימה ביותר להשקעה נדל"נית.

"מינכן מתחרה במרכז לונדון תודות ליכולת שלה לעמוד במשבר"

למינכן שיעור האבטלה הנמוך ביותר בגרמניה, ושוק העבודה שלה גדל כשתחומי ביוטכנולוגיה, מחקר סביבתי, מדיה והנדסה גנטית מתרחבים והולכים. אוכלוסייתה גדלה, והתחזית היא של קרוב למיליון תושבים ב 2025.

בעיר שילוב של עסקים בינלאומיים ועסקים בינוניים בגדלם. יש בה כלכלה חזקה עם אוריינטציה של מתן שירות. שיעורי החופשות נמוכים יחסית לפרנקפורט וערים גדולות אחרות בגרמניה. משקיעים חשים בטחון שכל זה, ביחד עם אילוצי מלאי, יוביל להעלאת מחירי השכירות ב 2013.

לתושבי העיר וסביבתה כוח קניה ללא מתחרה- מול מקומות אחרים בגרמניה. מספרי התיירים המגיעים לעיר עשויים לעלות על אלה של 2012, עם עליה מהירה במספר המבקרים ממדינות שכלכלתן מתפתחת: ברזיל, רוסיה, הודו וסין. כתוצאה מכך, הנשאלים בסקר השנתי נשמעו בטוחים באשר לתחזית לגבי השוק הקמעוני, שהינו למעשה התחנה הראשונה עבור קמעונאים מכל העולם המבקשים להרחיב עסקיהם בגרמניה.

ברלין (2)

"ברלין הינה בשיא...היסודות פשוט מצוינים"

 מקורו של הבאז מסביב לברלין הוא הסצנה הצעירה, התוססת. ברלין מבוקשת לא רק על ידי יזמי הייטק, מעצבי אופנה ואמנים, גם טוויטר פותחת שם בקרוב מרכז משלה.

תחת הכינוי "סמטת הסיליקון", מגלגלות 37.000 חברות הייטק ומדיה 26 ביליון יורו בשנה. התעשיות הנקיות מעסיקות כאן יותר עובדים מאשר בכל מקום אחר בגרמניה. שוק הנדל"ן מגיב לגידול זה, במיוחד במגורים- החלק הפופולארי ביותר בתשובות הנשאלים בסקר.

היסטורית, צעירים נמשכו לברלין תודות למחירי השכרה נמוכים. דבר זה משתנה כעת כשהעניין בדירות פאר במרכז העיר גדל, במיוחד בשכונות כמו המיטה, שבה השכירות עלתה באופן משמעותי. קרנות פנסיה, חברות רשומות ומשקיעי הון עצמי, הם כיום בין בעלי הנכסים בברלין.

לנושא הדירות יש  גם עניין בתיירות: 5 מליון מתוך 11 מיליוני תיירים שביקרו בברלין ב 2011, העדיפו דירות פרטיות על מלון.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה